SEO dla stron medycznych — jak poprawić pozycję Twojej witryny w Google

Pozycjonowanie stron medycznych oparte na SEO to niezbędny element dobrego marketingu realizowanego w Internecie. I choć można do tego dodać SEM, czyli korzystanie z płatnych kampanii reklamowych, to już sama optymalizacja strony WWW i regularne publikacje wartościowych treści pomagają zdobywać wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania.

Kiedy i dlaczego warto poprosić o pomoc wyspecjalizowaną firmę zajmującą się marketingiem medycznym i SEO dla stron medycznych?

Pozycjonowanie stron medycznych — 4 kluczowe działania

Bez świadomie i systematycznie prowadzonych działań, których celem jest uzyskanie jak najlepszego miejsca w wynikach wyszukiwania, trudno dotrzeć do osób, które poszukują wsparcia medycznego. A ponieważ głównym narzędziem, z którego one korzystają, są smartfony z dostępem do internetu i przeglądarki internetowe, nie wystarczy nawet najlepiej zbudowana strona WWW. Niezbędne są konkretne mechanizmy, które pomogą w umacnianiu pozycji strony internetowej gabinetu, szpitala, czy kliniki.

Oto 4 kluczowe działania, które należy podjąć, jeśli SEO dla stron medycznych ma przynieść spodziewane efekty.

1. Audyt istniejącej witryny albo stworzenie nowej

SEO to nie tylko odpowiednie treści, ale też właściwa konstrukcja strony WWW. Ta zaś nie może być oparta o przestarzałe kody, nieprzyjazne wyszukiwarkom internetowym i użytkownikom. Co więcej, powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych i posiadać niezbędne funkcjonalności. Przyjazna użytkownikom i wyszukiwarkom strona powinna też dawać możliwość kontroli nad rozmieszczeniem linków zewnętrznych i wewnętrznych, nad ustawienia nagłówków i META DANYCH oraz nad miejscem i sposobem prezentacji zamieszczanych na stronie treści.

2. Dopracowanie elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i szybkość ładowania witryny

Dawno minęły już czas, gdy połączenie internetowe nawiązywane było za pomocą modemów o ograniczonej prędkości. Czymś normalnym było długie oczekiwanie na załadowanie się treści serwisu WWW. Dziś, gdy liczy się prędkość ładowania strony, zniecierpliwienie pojawia się już w chwili, gdy trwa do dłużej niż kilka sekund. Dlatego pozycjonowanie stron medycznych musi również być wsparte przez responsywną i przyjazną urządzeniom mobilnym stronę. Jeśli w obecnej stronie pewne jej elementy wymagają poprawy, należy je skorygować, zanim zostanie uznana za gotową na pozycjonowanie.

3. Analiza treści

Niezależnie, czy chodzi o istniejącą już stronę, czy też nową, w obu przypadkach SEO dla medycyny wymaga wcześniejszej analizy zamieszczonych tam treści. Mowa zarówno o tekstach i grafikach, jak i filmach czy plikach audio. Całość powinna tworzyć spójną całość, ukierunkowaną na realizację celów marketingowych. Audyt treści dotyczy też właściwego zagęszczenia i rozmieszczenia dobrze dobranych fraz kluczowych, które są najbliższe tym wpisywanym w oknie wyszukiwarki internetowej.

4. Dostosowywanie działań SEO do aktualnych algorytmów Google

Google nieustannie pracuje nad udoskonalaniem algorytmu swojej wyszukiwarki. Stąd co jakiś czas ogłasza istotne dla właścicieli stron internetowych i agencji marketingowych zmiany. Ich zlekceważenie może kosztować wypracowane dotąd pozycje w wynikach wyszukiwania, a nawet usunięcie z indeksu stron w Google.

Ze względu na to, iż wymaga to zarówno czasu na śledzenie tych zmian, jak i wiedzy na temat tego, jak na bieżąco dostosowywać strukturę i treść strony WWW, warto tego typu działania zlecić doświadczonej firmie od lat zajmującej się marketingiem medycznym. Daje to gwarancję, że dobrze przygotowana do pozycjonowania strona WWW utrzyma swoją pozycję, a nawet zwiększy swoje szanse na jej poprawę.

Jak widać, pozycjonowanie stron medycznych nie należy do najprostszych, dlatego najlepiej, gdy prowadzone będzie przy ścisłej współpracy agencji marketingowej i jej klienta. Znacząco zwiększy to szansę na skuteczniejsze docieranie do nowych pacjentów i zaoferowanie im wartościowych treści. Możliwe to będzie dzięki stworzeniu pełnego ekosystemu witryny internetowej, treści oraz funkcjonalności.