Czy chirurg powinien mieć swoją stronę www?

Obecnie większość ludzi szuka informacji w Internecie. Jest to miejsce, w którym znajdziemy odpowiedzi na większość zadanych pytań. Szczególnie, jeśli rozglądamy się za możliwością wykonania jakiejś usługi, pobliską restauracją, kinem, czy przychodnią. Warto, aby każda branża miała swoją stronę w sieci. Dlaczego? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dalszej części artykułu.

Korzyści z posiadania własnej strony internetowej

Pierwszym argumentem przemawiającym za posiadaniem własnej strony jest możliwość dotarcia do większego grona osób. Kiedyś ludzie oferowali swoje usługi zamieszczając ogłoszenia w gazetach. Obecnie prasa drukowana zeszła na dalszy plan, ponieważ znacznie rozwinęły się portale z wiadomościami. Postanowili dostosować się do nowej rzeczywistości, w której praktycznie każdy ma łatwy dostęp do Internetu. To kolejny plus, jeśli postanowisz otworzyć własną stronę. Przekazywanie informacji z imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu, specjalizacją na kartce papieru – to bywa kłopotliwe. Tym bardziej, jeśli zapomnimy wyciągnąć ją z kieszeni przed włożeniem ubrań do pralki. Jeśli jest możliwość zapisania trwałej informacji, która dzięki przekazaniu linka zapewni nam kolejnego klienta, to warto z tego skorzystać. Stronę internetową dodatkowo można rozbudować, pozwalając innym wypowiadać się na temat naszej pracy. Jest to dosyć popularne rozwiązanie, które potrafi zachęcić ludzi do skorzystania z naszych usług.

Nie czekaj, załóż stronę już dziś

Całe szczęście nie musimy uczyć się tworzenia własnej witryny. Jest wiele firm na rynku takich jak Algov, które oferują zbudowanie strony od podstaw. Mamy wpływ na szatę graficzną, ilość podstron, zawarte w nich informacje. Wszystko zależy od naszych wymagań i oczekiwań. Jeśli chodzi o cenę – jest ona bardzo zróżnicowana. Nie tworzymy sklepu internetowego, ani portalu ze słownikiem, więc nie należy się obawiać wydatku rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. Warto również zastanowić się, czy zlecimy to komuś rozpoczynającemu swoją przygodę w branży tworzenia witryn. Najlepiej wysłać zapytanie do kilku przedsiębiorców, po czym porównać oferty. Profesjonalnie wykonana strona może nas kosztować kilka tysięcy, a roczna obsługa kolejne kilkaset. Jest to niewielki koszt w porównaniu do zysków, jakie możemy osiągnąć. Poza tym, zgodnie z przysłowiem „jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. Dlatego również warto pomyśleć o dodatkowej usłudze pozycjonowania strony.